Cytrusowy sos sojowy Ponzu Kikkoman | Kampania Streetcom

by - lipca 02, 2021

W dzisiejszym poście chciałabym się z Wami podzielić swoimi wrażeniami odnośnie kampanii Streetcom, która dotyczyła sosów sojowych Kikkoman. Muszę przyznać, że bardzo się ucieszyłam, gdy dowiedziałam się, że zostałam zakwalifikowana do udziału w kampanii. Tym bardziej, że w mojej kuchni sos sojowy ma naprawę dużo zastosowań i bardzo lubię po niego sięgać.


Paczka dotarła do mnie pod koniec maja. Zawartość znajdowała się w sporym kartonie w żółto-białych odcieniach przyjemnych dla oka. W środku znalazłam pełnowartościowe produkty od Kikkoman a wśród nich: butelkę sosu cytrusowego Ponzu, butelkę marynaty Teriyaki, butelkę sosu sojowego, shaker i torbę, a dla znajomych 4 butelki i saszetki sosu Ponzu. Cały czerwiec minął mi na gotowaniu, testowaniu i sporządzaniu raportów z kampanii.


SOS SOJOWY
To nic innego jak przyprawa o płynnej konsystencji, brązowym kolorze i aromatycznym, ale całkiem przyjemnym zapachu. Stosowany jest głównie do dań kuchni azjatyckiej, jednak całkiem od niedawna znajduje też swoje zastosowanie w Polsce, najczęściej jako zamiennik soli. W skład sosu sojowego wchodzi soja, pszenica i woda. Nie powinny one zawierać żadnych dodatkowych składników, konserwantów, ani barwników. Natomiast Ponzu jest sosem cytrusowym, który świetnie sprawdzi się jako gotowa przyprawa do wielu potraw, sałatek, warzyw, czy owoców morza.

WŁAŚCIWOŚCI SOSU SOJOWEGO
Sos sojowy warto wprowadzić do swojej diety jako zdrowszy zamiennik soli. Jest też źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych i białka, które potrzebne jest do prawidłowego funkcjonowania organizmu i mięśni. Sos sojowy zawiera również wiele substancji odżywczych, witaminy z grupy B, minerały i błonnik, który redukuje cholesterol i wpływa na pracę układu pokarmowego.

ZASTOSOWANIE
Myślę, że sos sojowy to bardzo uniwersalna przyprawa, którą tak naprawdę możemy dodać do każdego rodzaju potraw. Jest niezbędnym składnikiem dań kuchni azjatyckiej, ale u nas w Polsce również cieszy się coraz większym uznaniem. Może być używany jako samodzielna marynata, lub jako jej osobny składnik. Sos sojowy bardzo dobrze sprawdza się także w kuchni wegetariańskiej i wegańskiej, podkreśla smak sosów, zup, warzyw, czy dań z makaronem. Świetnie sprawdza się jako zamiennik soli, albo maggi. 


Jestem ciekawa czy też czasem bierzecie udział w takich kampaniach? No i koniecznie dajcie znać czy znacie i używacie w swojej kuchni sos sojowy.

Podobne posty

28 Comments

  1. widziałam nawet przepis na lody słony karmel, i tam zamiast soli był właśnie sos sojowy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję, fajnie mieć możliwość przetestowania ciekawych produktów :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyznam, że nie używałam jeszcze takiej przyprawy. Ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  4. Sos sojowy jakoś nie sprawdził się w mojej kuchni...

    OdpowiedzUsuń
  5. Cieszę się, że udało Ci się dostać do kampanii! 😁 W swojej kuchni posiadam sos sojowy ale korzystam z niego od święta... 😅

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię dania z tym sosem 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja jeszcze nigdy nie jadłam nic z sosem sojowym :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie brałam udziału w takiej kampanii, ale lubię marynować mięso w sosie sojowym:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Często jem ryby, muszę kupić ten sos i sprawdzić, jak z nimi smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie znam tego sosu, ale uwielbiam próbować nowych smaków, więc muszę wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
  11. W mojej kuchni nigdy nie brakuje sosu sojowego - mega uniwersalna przyprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Trzeba przyznać, że przekonałaś mnie, aby spróbować czegoś nowego :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Gratuluję dostania się do kampanii💜
    Nigdy nie brałam udziału w czymś takim, zresztą gotować ani nie umiem, ani nie lubię.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie spotkałam się wcześniej z tymi produktami, ale jestem ciekawa tego sosu sojowego :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Gratuluję zakwalifikowania się do kampanii. Też czasami coś testuję z tej platformy :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie używałam nigdy, ale z chęcią bym spróbowała.
    Pozdrawiam Kolorowo!

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam serdecznie ♡
    Super kampania, gratuluję! Ja bardzo rzadko używam sosu sojowego, w zasadzie tylko do azjatyckich dań :) Świetny wpis!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  18. Nigdy nie próbowałam sosu sojowego, może czas to zmienić :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  19. Muszę przetestować ten sos sojowy ❤

    OdpowiedzUsuń
  20. sos sojowy zawsze jest w mojej kuchni, ale cytrusowego jeszcze nie próbowałam :D muszę konicznie kupić :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Brałam udział w kilku kampaniach Streetcomu i za każdym razem jestem zadowolona z udziału w nich. Fantastyczna paczka! Też by mi się taka przydała ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Rzadko sięgam po sos sojowy, ponieważ zazwyczaj zawiera gluten ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Oh so good set I am a huge fan of soy sauce

    OdpowiedzUsuń
  24. Gratuluję dostania się do kampanii :) a co do sosu sojowego to u mnie raczej sporadycznie właśnie do azjatyckich potraw :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Nigdy go nie stosowałam:)
    Buziaki😘

    OdpowiedzUsuń