Krem z dyni hokkaido | Przepis

by - listopada 06, 2021

Witajcie w listopadzie. Co u Was słychać? W naszym życiu szykuje się kilka zmian. Ja dostałam swoją pierwszą pracę (nie licząc kilku dorywczych) i niedługo zmieniamy mieszkanie, w związku z czym załatwiam jeszcze kilka ostatnich spraw przed przeprowadzką.  Jednak pomyślałam, że skoro zaczął się listopad to na blogu musi pojawić się przepis na mój ulubiony sezonowy krem z dyni. Robi się go naprawdę szybko, a jest wyśmienity i nie może go jesienią zabraknąć na stole. Jeśli tak jak ja jesteście  miłośnikami dyni to zapraszam do czytania. 

SKŁADNIKI
 mała dynia hokkaido
 ✓ dwa średnie ziemniaki
 ✓ marchew
 ✓ ząbek czosnku
 ✓ pół cebuli
 ✓ olej
 ✓ litr bulionu (u mnie warzywny)
 ✓ przyprawy: sól, pieprz, curry, kurkuma

WYKONANIE
W garnku na oleju podsmażamy przeciśnięty przez praskę czosnek i pokrojoną drobno cebulę. Następnie myjemy, wydrążamy środek i kroimy w kostkę (ze skórką) dynię. Ziemniaki i marchew również myjemy, obieramy, kroimy w kostkę i wrzucamy do garnka razem z dynią. Kiedy warzywa już trochę zmiękną zalewamy je bulionem i gotujemy. Doprawiamy przyprawami według uznania. Możemy doprawić też zielem angielskim i listkiem laurowym, ale trzeba pamiętać, aby wyjąć je przed blendowaniem. Na sam koniec wszystko blendujemy, podajemy z kleksem śmietany i świeżą zieleniną. Gotowe!


 Lubicie dynie, czy może wcale za nimi nie przepadacie? Dajcie znać w komentarzach :)

Podobne posty

9 Comments

  1. Super jedzonko. Dynie jesienią trzeba jeść.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety dynią mi szkodzi, ale wygląda pysznie 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy sposób na konsumpcję dyni.
    Gratulacje z okazji rozpoczęcia pierwszej pracy 😉.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam zupę-krem z dyni! <3 Jedno z lepszych dań, które może pojawić się na jesiennym stole.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wyobrażam sobie jesieni bez zupy dyniowej!

    OdpowiedzUsuń
  6. Mi listopad leci zdecydowanie za szybko. Gratuluje pracy! :) Krem wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Po samych składnikach czuje że jest pyszna <3 Uwielbiam dynie, ale chyba żeby się najeść musiałabym zjeść tą zupę z jakimś ryżem albo kaszą :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja do mojej zupy krem z dyni dodaję jeszcze salami :)

    OdpowiedzUsuń