Placuszki bananowe | Przepis

by - września 03, 2020

Dzisiaj przychodzę do Was z... przepisem na bardzo szybkie i proste w wykonaniu placki bananowe. Zaczęłam je robić około dwa lata temu, kiedy do diety Klary zaczęłam wprowadzać stałe posiłki i zostały u nas do teraz. Robi się je góra 15 minut, więc zdążycie je zrobić nawet na śniadanie podczas porannej gonitwy. Zapewniam Was, że znikają w oka mgnieniu i zjedzą je nawet najgorsze niejadki :)

SKŁADNIKI:
    ✓ Dojrzały banan
    ✓ Łyżka stołowa mąki
    ✓ Łyżka stołowa masła
    ✓ Jajko
Z jednej porcji wychodzi około 6 placków, zatem jeżeli chcecie zrobić ich więcej zachowajcie proporcje 1:1, czyli na jednego banana przypada jedna łyżka stołowa i jedno jajko, odpowiednio do dwóch bananów użyjemy dwóch łyżek i dwóch jajek. 

WYKONANIE:
Banana kroimy w plasterki i wrzucamy do blendera, następnie dodajemy do niego mąkę, masło i jajko. Wszystkie składniki blendujemy i wylewamy ciasto na mocno rozgrzaną patelnię w formie placków. Ważne, aby placuszki były nieduże (ja wlewam ciasto łyżką stołową), wtedy się nie rozpadną i łatwo je przewrócimy. Z jednej strony smażymy je około 2 minut i odwracamy na drugą stronę. Warto je kontrolować i nie odchodzić od patelni bo łatwo o przypalenie. Ja zazwyczaj jem z miodem i owocami, a Klara uwielbia z cukrem pudrem, ale podawać możecie je dowolnie w zależności od tego co lubicie. Smacznego!

Podobne posty

6 Comments

  1. Akurat mam banany więc zrobię je jutro na śniadanko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooo to wiem co zrobie w ten weekend na sniadanko :) Dziekuje za przepis i pozdrawiam!

    http://rymowanemysli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Dokładnie, idealne na śniadanko :)
    Dzieci uwielbiają taki słodki początek dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł na syte i smaczne śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam ich bananową wersje i robię jak tylko okazuje się, że mam jakiś zbyt dojrzały banan w domu :)

    OdpowiedzUsuń