Alanya | Relacja z wyjazdu

by - października 08, 2022

Dzisiaj zapraszam Was na kolejny post i dużą dawkę zdjęć z przepięknej Turcji. Planując nasz wyjazd mieliśmy już w głowach jakieś założenie tego, co koniecznie musimy zobaczyć.

PLAŻA ALLADINA KEYKUBATA
Do hotelu dojechaliśmy o 4 nad ranem czasu lokalnego. Było więc logiczne było, że pierwszego dnia darujemy sobie zwiedzanie i postawiliśmy na odpoczynek na plaży. Generalnie w Alanyi są jedynie dwie plaże, które rozdziela wzgórze Kale. Zatem plaża Alladina Keykubata zaczyna się już za portem i ciągnie się aż do dzielnicy Oba. Jest to plaża żwirowa z dość stromym i nierównym dnem, średnio odpowiednia dla dzieci. Posiada wysoko rozwiniętą infrastrukturę (toalety, prysznice, bary, wypożyczalnia sprzętu wodnego). Widać z niej w całej okazałości wzgórze Kale.

PLAŻA KLEOPATRY
Kolejnego dnia poza relaksem nad basenem, pojechaliśmy autobusem w stronę plaży Kleopatry. Jest to najpopularniejsza plaża w Alanyi, gdzie według legend to właśnie tam urządzali swoje schadzki Kleopatra i Marek Antoniusz.

KOLEJKA LINOWA TELEFERIK
Z plaży Kleopatry udaliśmy się na kolejkę linową, którą dojechaliśmy na wzgórze Kale. Tam znajdują się pozostałości zamku i mury obronne. Jest też kilka miejsc, w których można wypić turecką kawę  z pięknymi widokami na panoramę Alanyi.

PORT W ALANYI I REJS STATKIEM PIRACKIM
Spacer po Alanyi warto zacząć od wizyty w porcie, znajdują się tutaj statki pirackie, dzięki którym port w Alanyi ma niesamowity klimat i jest niezwykle kolorowy. Oczywiście trzeba przygotować się na to, że każdy kapitan będzie zapraszać nas na rejs takim statkiem. Jeśli nie macie choroby morskiej to bardzo polecam taką wycieczkę. Gwarantuje fajnie spędzony czas, dobra zabawę i piękne widoki od strony morza.

DELFINARIUM
Do delfinarium wybraliśmy się głównie ze względu na Klarę, ale muszę przyznać że było całkiem fajnie.

CZERWONA WIEŻA
Jest symbolem współczesnej Alanyi i częstym celem turystycznym. W środku znajduje się Muzeum Etnograficzne z dość skromną ekspozycją i taras widokowy, z którego rozpościera się widok na Alanyię.

STOCZNIE SELDŻUCKIE
Z Czerwonej Wieży można dostać się do stoczni Seldżuckich, gdzie znajduje się wystawa poświęcona historii budowy statków i nawigacji morskiej.

KANION TAZI
Ostatniego dnia wraz z biurem Alanya online (które bardzo polecamy) wybraliśmy się na całodniową wycieczkę w góry Taurus, by zobaczyć najwyższy kanion w Turcji. Widoki naprawdę zapierają dech w piersiach, a dodatkową atrakcją jest jazda jeepami na szczyt stromą drogą pełną zakrętów.

To by było na tyle jeśli chodzi o nasze wakacje. Koniecznie dajcie znać, gdzie Wy odpoczywaliście w tym roku.

Podobne posty

5 Comments

1. Świetna relacja, nigdy nie byłam w takich stronach, to raczej nie moje klimaty, preferuję północ Europy, jednak zdjęcia mi się podobają. Szczególnie kanion zrobiłby na mnie wrażenie, no i delfinarium 😊 My byliśmy w Polsce w górach, moje ulubione tereny:)

2. Jejku piękne widoki, super, że wyjazd się udał :) O Alanyi wiem tylko tyle, że jest to bardzo turystyczna część Turcji i w zasadzie tu się moja wiedza już kończy na temat tego regionu: sama bardzo chciałabym odwiedzić Stambuł ze względów historycznych^^. Za to ja byłam nad naszym morzem, a także w Pradze :)